Man-fre: 08.00-16.00Lør-søn: Stengt
Hendig nybegynnermodell med gjennomprøvd grunnutstyr. Enkel å betjene takket være maskinenes kombibryter. Svært godt egnet til vedskjæring og byggearbeider i tre.
I eksakt beregnede buffersoner reduseres vibrasjonene som skapes av motoren og det roterende sagkjedet. Det gjør sagingen sikrere og mindre slitsomt.
Samtlige av sagens funksjoner som start, drift og stopp styres enkelt og greit med høyre hånd, via en spak på det bakre håndtaket.
Regulatoren i forgasseren hindrer drivstoffblandingen i å bli for fet ved økende tilsmussing av luftfilteret. STIHL kompensator registrerer dersom luftmengden minsker og struper da drivstofftilførselen slik at drivstoff-/luftblandingen alltid holdes optimal, selv om filteret er nesten helt tett. Filteret i en STIHL motorsag får derfor lange rengjøringsintervaller.
STIHLs drivstoffgjerrige 2-MIX motor med 1-i-4 kanalteknologi er meget effektsterk og har en enorm trekkraft, samtidig som drivstofforbruket er opptil 20 % lavere sammenlignet med lignende STIHL 2-takts motorer uten 2-MIX teknologi. Utslippet reduseres samtidig med opptil 50 %. Den oppfyller det europeiske avgassdirektivet EU II.
STIHL Ematic System reduserer forbruket av sagkjedeolje. Systemet består av Ematic-sverdet, Oilomatic-sagkjedet og en oljepumpe som kan regulere eller redusere mengden som transporteres. Gjennom disse komponentenes samhandling kommer all sagkjedeoljen dit den skal, uten svinn. Dermed kan oljemengden reduseres med inntil 50 %.
Primeren, den manuelle drivstoffpumpen, dekompresjonsventilen og ElastoStart-håndtaket, et fjærende startshåndtak, reduserer tilsammen motstanden i startsnora med 50 %.
Kjedet strammes helt uten bruk av verktøy - enklere kan det ikke bli! Etter å ha løsnet kjededrevsdekselet, strammes kjedet enkelt via et stillhjul, helt uten verktøy.