Man-fre: 08.00-16.00Lør-søn: Stengt
Tekniske data
CO2 verdi g/kWh
776
Diameter kappeskive mm
350
Effekt kW/hk
5/6,8
Lydeffektnivå dB(A) 1)
113
Lydtrykknivå dB(A) 1)
101
Maks skjæredybde mm
125
Samlet lengde mm 2)
840
Sylindervolum cm³
98,5
Tankvolum l
1,20
Vekt kg 3)
11,7
Vibrasjonsverdi høyre m/s² 4)
4,5
Vibrasjonsverdi venstre m/s² 4)
6,6
Antivibrasjonssystem som effektivt tar opp farlige vibrasjoner fra motoren og bladet i eksakte beregnede buffersoner og gjør håndtakene nesten vibrasjonsfrie. Veldig behagelig og god ergonomi.
STIHLs dekompressjonsventil gjør starten lett og komfortabel. Ved å trykke inn ventilen før man drar i startsnoren reduseres kompressjonstrykket betraktelig i sylinderen og motstanden i startsnoren minskes. Så snart motoren tenner lukker ventilen seg igjen.
Et spesialhåndtak med innebygd fjæring, kombinert med en manuell bensinpumpe og dekompresjonsventil gir en meget lett og rykkfri start.
Moderne og ergonomisk design av håndtaket gir et bra og behagelig grep.
Kileremmen etterspennes halvautomatisk for å holde samme spenning. Forlenger både kileremmens og kulelagerets levetid.
Denne regulatoren i forgasseren hindrer drivstoffblandingen i å bli for fet ved økende tilsmussing av luftfilteret. STIHLs kompensator merker om luftmengden minsker og struper da drivstofftilførselen slik at drivstoff-/luftblandingen alltid holdes optimal, selv om filteret er nesten helt tett. Filteret får derfor lange rengjøringsintervaller.
På grunn av den innovative forfiltreringen bortfaller den daglige rengjøringen av filteret, og filteret har en ekstremt lang levetid. Syklonforfiltreringen sørger for at 80 % av støvpartiklene i den innsugde luften blir skilt ut allerede i første trinn. I motsetning til i tradisjonelle system blir ikke støvpartiklene samlet opp i skumfilteret, med separeres under syklonforutskillingen og føres tilbake til den omgivende luften.
Med den manuelle drivstoffpumpen pumpes bensin inn i forgasseren med noen enkle tommeltrykk. Du trenger ikke lenger rykke i startsnoren for å få bensin til forgasseren. Det er ingen risiko for at bensin skal flyte over i forgasseren da all overflødig drivstoff renner tilbake ned i bensintanken.
Prosessen lager et lag av frisk luft inne i veivhuset foran utslippsporten. Denne luftputen forhindrer at uforbrent drivstoffdamp slippes ut sammen med eksosen når stempelet er på vei opp, og med dette minimerer man betydelige utslipp. En stor fordel både for personen som bruker maskinen og ikke minst en stor fordel for miljøet vårt.
Via vanntilkobling ledes vannet til dyser på kappeskivens vernedeksel og støv som dannes under arbeidet bindes effektivt. Arbeidsmiljøet forbedres betraktelig ved at man forhindrer farlig svevestøv i luften, både for deg selv og dine arbeidskamerater.
Vernedeksel i magnesium som gir en markant vektreduksjon. Dekselet er enkelt å stille inn og har beskyttelsesregulering og vannføring. Dekselet har også et bra ergonomisk design.