Man-fre: 08.00-16.00Lør-søn: Stengt
Stihl MS 151 C-E
Svært lett motorsag for deg som vil ha det lille ekstra til beskjæring, kapping av fyringsved og til enkle jobber rundt huset. Den lave vekten gjør det lett å arbeide med sagen, og den manuelle bensinpumpen kombinert med Easy2Start gjør det enkelt å starte maskinen. Det smale sagkjedet 1/4" PM3 er lett å føre og gir et meget fint skjæreresultat. Ny 2-MIX motor gir høyere skjæreeffekt. Oppfyller EU5-kravene.
Tekniske data Andre funksjoner Ematic-kjedesmøring CO2 verdi g/kWh 969 Effekt kW/hk 1,1/1,5 Lydeffektnivå dB(A) 1) 110 Lydtrykknivå dB(A) 1) 96 Oljetankvolum cm³ 150 Sagkjededeling 1/4"P Sagkjededeling 1/4 " P Sylindervolum cm³ 23,6 Sverdlengde cm 30 Tankvolum l 0,20 Vibrasjonsverdi høyre m/s² 2) 4,9 Vibrasjonsverdi venstre m/s² 2) 4,9 Vekt kg 3) 2,8 Vekt/effektforhold kg/kW 2,5
Denne teknikken reduserer ytterligere utslippet av skadelige stoffer. Via fire overføringskanaler ledes drivstoff-/luftblandingen inn i sylinderens brennkammer, der den virvles rundt kraftig før tenningen. Resultatet blir bedre utnyttelse av drivstoffet, og mindre andel uforbrent blanding i avgassene.
I eksakt beregnede buffersoner reduseres vibrasjonene som skapes av motoren og det roterende sagkjedet. Det gjør sagingen sikrere og mindre slitsomt.
Med STIHLs Easy2Start har vi tatt ytterligere et steg for å forenkle og forbedre for deg som forbruker. Det kreves ikke lenger et kraftig rykk i startsnora for å starte din STIHL motorsag. Et rolig og lett drag - og saga er i gang! Med et standard startsystem kreves det at selve startsrykket er tilstrekkelig for å dra rundt veivakselen. STIHLs Easy2Start lagrer kraften i startsfjæren. Det er senere startsfjæren som drar rundt veivakselen, ikke startsnora.
Kjedestrammingen sitter lett tilgjengelig på siden og utføres enkelt med et verktøy som følger med sagen. Du risikerer ikke at hånden kommer for nært kjedet slik som ved kjedestramming forfra.
Regulatoren i forgasseren hindrer drivstoffblandingen i å bli for fet ved økende tilsmussing av luftfilteret. STIHL kompensator registrerer dersom luftmengden minsker og struper da drivstofftilførselen slik at drivstoff-/luftblandingen alltid holdes optimal, selv om filteret er nesten helt tett. Filteret i en STIHL motorsag får derfor lange rengjøringsintervaller.
STIHL primer fyller forgasseren med bensin slik at den starter umiddelbart når det dras i startsnoren. Overflødig bensin returneres til tanken slik at motoren ikke skal bli rå.
Med det verktøyløse luftfilterlokket kommer du til luftfilteret og kan rengjøre kjapt og enkelt med ett håndgrep.
STIHLs drivstoffgjerrige 2-MIX motor med 1-i-4 kanalteknologi er meget effektsterk og har en enorm trekkraft, samtidig som drivstofforbruket er opptil 20 % lavere sammenlignet med lignende STIHL 2-takts motorer uten 2-MIX teknologi. Utslippet reduseres samtidig med opptil 50 %. Den oppfyller det europeiske avgassdirektivet EU II.
STIHL Ematic System reduserer forbruket av sagkjedeolje. Systemet består av Ematic-sverdet, Oilomatic-sagkjedet og en oljepumpe som kan regulere eller redusere mengden som transporteres. Gjennom disse komponentenes samhandling kommer all sagkjedeoljen dit den skal, uten svinn. Dermed kan oljemengden reduseres med inntil 50 %.
Den ene halvdelen av lokket kan vippes opp slik at tanklokket manøvreres som en vingemutter. Dette gjør at det ikke trengs noe verktøy når tanklokket skal åpnes eller lukkes.